Zelená káva

Zelená káva

Není nad šálek dobré horké kávy. Kolik z vás si bez ní neumí představit svůj den? Mnoho lidí na celém světě s ní začíná svůj den. Máme spoustu podob kávy, ale málokdo o ní ví o něco víc, než že jde o pražené plody kávovníku,která k nám dorazila stejně jako její sestřenice z Brazílie. Víte však, že ji v posledních letech začala šlapat na paty zelená káva? Ano, zelená káva je hit posledních let. O co se jedná?

Co je zelená káva

Zelená káva pochází stejně jako námi známá káva z kávovníku. Jde o zcela běžnou kávu, kterou vlastně známe, s jediným rozdílem, není pražená. A jelikož není pražená, tak si uchovala svou původní zelenou barvu. Tepelnou úpravou káva nejenže přichází o svou zelenou barvu (a získává temně hnědé zbarvení), ale dochází i k znehodnocení ohromného množství látek, jež původní zelená káva obsahuje.

Co obsahuje zelená káva

Zelená káva obsahuje kyselinu chlorogenovou i stimulační látky, které snižují chuť k jídlu. Dále pak také kofein, kyselinu pantotenovu, fenoly, kyelinu listovou, draslík, hořčík, vápník, fosfor, sodík, fluor, vitamíny B a K, sacharidy a bílkoviny. Nejvíce žádoucími látkami v zelené kávě jsou polymerické fenoly a kyselina chlorogenová. Vedle toho, že podporují hubnutí se v poslední době objevují i další pozitivní odhalení, které mluví pro užívání zelené kávy. Studie kupříkladu tvrdí, že zelená káva pozitivně působí i na žlučník, proti vzniku cukrovky i kardiovaskulárních chorob a napomáhá v boji proti celulitidě. A právě pro tyto skutečnosti se stala zelená káva hitem.

Zelená káva a hubnutí

Zelená káva se jako zázračný hubnoucí prostředek stala žádanou a vyhledávanou v roce 2012, kdy se objevila na jedné výstavě. Představili ji jako jedinečný přípravek, který spaluje tuky bez toho, aby bylo zapotřebí cvičit. Dnes již víme, že šlo o přehnané tvrzení, ale pravdou je, že s její pomocí můžete skutečně zhubnout. Zelená káva podporuje spalování energie, zpomaluje vstřebávání cukru a snižuje pocity hladu. Jde tedy o skvělý prostředek, s nímž se za poměrně krátkou dobu dokážete zbavit 2,5 až 3,7 kilogramů. Užívejte ho 5x denně po dobu 8-12 týdnů, a to buď samostatně anebo s dalším podpůrným prostředkem na hubnutí.

Zelená káva a další pozitivní vlivy na zdraví

Další výzkumy naznačují, že užívání zelené kávy vedle hubnutí pozitivně působí i na cukrovku, vysoký krevní tlak, Alzheimer a bakteriální infekce. Zelená káva také detoxikuje, přirozeně podporuje obranyschopnost, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, podporuje pravidelnou stolici, snižuje pocit hlavu i chuť na sladké, zlepšuje náladu a odstraňuje stres a nervozitu. Abyste však její účinky pocítili, je zapotřebí, abyste ji pravidelně užívali po dobu 4-12 týdnů v množství, která obsahuje 50-140 mg chlorogenových kyselin.

Víte, že zelená káva vám prospěje při sexu?

●     Podle odborníků konzumace zelené kávy před sexem je prospěšná k tomu, aby partneři při milování neusnuli.

●     Zelená káva doslova nakopne sexuální život. Dodá mu energii, délku i výdrž.

●     U mužů pak může být šálek zelené kávy účinným řešením erektilní dysfunkce.

Nežádoucí účinky konzumace zelené kávy

Při správném užívání je zelená káva bezpečným prostředkem. Pokud se přece jen nějaké vedlejší účinky objeví, stojí za nimi ponejvíce kofein, který je v zelené kávě také obsažen. Ten totiž může způsobit nervozitu, nespavost, neklid, bolest žaludku, nevolnost, zvracení, bolest hlavy, úzkostné stavy, zvonění v uších i zrychlené dýchání, tedy problémy, které jsou s užíváním zelené kávy užívány.

Zvláštní bezpečnostní opatření a varování při užívání zelené kávy

  • Protože nebyla zelená káva ještě dostatečně protestována, neví se zda je pro těhotné a kojící bezpečná, a proto by ji neměly užívat.
  • Existují určité obavy, že kofein v zelené kávě může způsobit zhoršení krvácivých poruch.
  • Pokud vás trápí úzkostná porucha, může vám kofein v zelené kávě zhoršit stav.
  • Užití vysoké dávky kyseliny chlorogenové během krátké doby způsobuje zvýšenou hladinu homocysteinu v plazmě, což při dlouhodobém a pravidelném užívání může vést až k onemocnění srdce.
  • Další výzkumy naznačují, že kofein v zelené kávě může ovlivnit zpracování cukru. Kofein hladinu cukru v krvi zvyšuje i snižuje. Pozor tedy, pokud máte cukrovku, užívejte zelenou kávu s velkou opatrností, sledujte při něm pečlivě hladinu cukru v krvi.
  • Velké množství zelené kávy rovněž může způsobit i průjem.
  • Kofein v zelené kávě může také zvýšit tlak uvnitř oka. Ke zvýšení dojde 30 minut po užití a trvá nejméně 90 minut.
  • Velké množství kofeinu v zelené kávě může způsobit zvýšené vyplavování vápníku močí. To oslabuje kosti. Hrozí zde vznik osteoporózy. Ženy po menopauze pak mají problém se zpracováním vitamínu D.

Jak užívat zelenou kávu

Na trhu je dostupná zelená káva v zrnech, prášku nebo tabletách. Každá z nich má svá specifika. Mletá káva se užívá v množství jedné až dvou lžiček, jež se zalévá vodou o 80 stupních. Aby bylo možné užít zrna zelené kávy, je nutné je nejprve pomlít (předtím však zrna kávy nejprve namočte, aby změkla). Pokud nemáte mlýnek, užijte k tomu hmoždíř. Pokud máte tablety, užívejte každý den po 1-3 kapslích.

 

 

 

Napsat komentář